vrijdag 4 september 2009

zomerjas


Mijn eerste jas is af! Het patroon komt van Farbenmix: Jadela. 't Was mijn bedoeling om deze jas uit te proberen (zomerjas = proefjas) en als het goed bevalt wil ik van dit model ook een winterjas maken. 't Was wel eng omdat ik nog nooit een jas heb gemaakt en er in de beschrijving weinig over de voering stond. Maar, het is wel weer aardig gelukt. Later volgen nog wel foto's als ik 'm aan heb. Nu hangt ie nog wat raar over het hangertje en op de foto lijkt de zoom te golven.
'k Heb 'm al even aangehad. De jas zit heerlijk (alleen vind ik de mouwkop wat vreemd zitten als ik 'm aan heb). Om deze katoentjes toch ietwat waterdicht te krijgen heb ik de jas ingespoten met een water/vuil afstotend middel van HG. 'k Ben benieuwd of het voldoende helpt.
Nu maar hopen dat we nog een tijdje lekker weer houden zodat ik nog een poos kan genieten van m'n zomerjas. Want het zal nog wel even duren voordat de winterversie af is :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten