maandag 30 november 2009

zwarte wollen winterjas


Eindelijk, mijn winterjas is klaar!
Wat heb ik daar tegenop gezien. En dan vooral omdat ik had bedacht dat deze wollen stof vroeg om versteviging. Ik had Vlieseline 412 gekocht, met lengtedraden. Maar dat moest stukje voor stukje met een vochtige lap met druk 12 seconden lang opgestreken worden. Pffft. Daardoor is deze jas heel lang blijven liggen. Bij het eerste pand ging het ook niet helemaal goed. Mijn strijkijzer wordt kennelijk aan de punt veel warmer dan achteraan. Ik zag dus allemaal mooie punten op mijn voorpand. Grrrrr! De andere panden maar iets kouder gestreken, maar daar hecht de vlieseline niet overal even goed. Ik zal niet zo snel meer met dit spul werken of wol kopen!
Maar goed, toen ik het eenmaal opgestreken had, was de jas ook zo klaar (kende het patroon al van mijn zomerjas: Jadela van Farbenmix).
Ik had nog allerlei wilde plannen voor een verbouwing van het patroon (maar zag ik toch niet zitten), extra zakjes, koortjes, tunneltjes etc., maar dat heb ik allemaal niet meer gedaan. Er zit alleen een twee-weg rits in.
De jas zit lekker en is tot nu toe warm genoeg. 'k Vind alleen dat de capuchon wat te groot is en niet mooi plat kan hangen. Volgende keer maak ik liever een wat slankere jas met een kraag. Maar voorlopig ben ik heel blij met mijn lekkere warme winterjas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten