donderdag 8 oktober 2009

Vest


Gisteravond heel laat was dan ook eindelijk mijn vest af. Het model is van Farbemix: Pellworm. 'k Heb het patroon wel hier en daar wat aangepast naar eigen smaak en behoefte. Het vest is gemaakt van zwarte nickyvelours. Omdat de de stof vrij dik is, wilde ik de zak, beleggen en capuchonvoering graag van een dunnere stof maken. De via internet gekochte satijntricot bleef steeds aan mijn handen haken en heb ik in de hoek gegooid: veel te 'eng'. Gelukkig leverde de schatkisten die ik van mijn moeder kreeg met allerlei quiltlapjes e.d. nog een leuke voeringstof op. Helaas rekt deze stof niet en dat maakte de verwerking wel wat lastig. Volgende keer gebruik ik bij rekkende stoffen liever ook een rekkende belegstof.
Maar hoe dan ook. Het vest is af en het zit heerlijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten